Ruhumdaki Canavar - J.M. Darhower (Kitap Yorumu)





Ruhumdaki Canavar, adından da anlaşılacağı üzere Vitale'in bakış açısından yazılmış. Karakteri ilk gördüğüm andan itibaren onun nasıl bir anlatımı olacağını merak etmiştim. Beklediğimden daha karamsar, soğukkanlı bir ruh hali. Tıpkı bir canavara göre.

İçimin yağlarının eridiği, bazen de sen ne yaptın diye  nidalar attığım bir kitap oldu. Yaptıklarıyla beni çok şaşırtması bir yana, bir yandan da Karissa'ya olan bakış açısı, sevgisi, takıntısı..

Ben söylediklerimizin, özellikle çok fazla belirtiyorsak, aslında tam tersi olduğunu ya da yapmak istemesek de yapmak zorunda olduğumuz için söyleriz diye düşünen bir insanım. Ignazıo'nun sürekli ben bir katilim ve kötü bir adamım demesi, sözlerini defalarca kanıtlaması, affedilemeyecek şeyler....

Ben Karissa'nın da normal olduğunu düşünmüyorum ayrı mesele.

Kitabın son sayfaları oldukça güzeldi, ilişkilerinin çok farklı bir boyut alabileceğine dair sinyaller vardı. 3. kitap dedikoduları aldı başını gidiyor zaten. Ben okumak isterim.

Çevirisi çok iyiydi, iç sesi çok fazla olan bir kitap olduğu için hatalar anında kitabı sıfıra indirebilirdi, ahengi güzel ayarlanmış.

Aşk olsun ama farklı da olsun diyorsanız bu serinin ilk kitabı Gözlerindeki Canavar'a bir şans verebilirsiniz.

Yorumlar