19 Nisan 2017 Çarşamba

Erkekleri Tavlama Günlüğü | Deniz Çalışkan | | Kitap Yorumu

Erkekleri Tavlama Günlüğü benim zamanında Wattpad’den okurken sevdiğimi hatırladığım bir hikayeydi. Zaten çok fazla ilerlememişim bütün aksiyonu kitabı okuduğumda gördüm.


Öncelikle kapağına değinmek istiyorum ki adını kitap satış sitesinde 4.90 kampanyasında görmeden önce beni çeken kapak olmuştu. Aslına bakarsanız sade, fakat oldukça güzel ve çekici. Yapanın eline sağlık.

Konusundan bahsedecek olursam, kadın karakterimiz Kızıl, başvurduğu dergiye kabul edilmek için oldukça farklı ve yaratıcı bir yazı bulmak zorundadır. Bu çalışmanın ilhamı da kiralık evinde bulduğu bir kutu sayesinde şekillenir. Uzun zaman önce ölmüş olan Melek’in, sevdiği adama dair sözleri ve pişmanlıkları. Sonrasında o adamın kim olduğunu öğrenmesi ile ilhamlar havada uçuşur. Kızıl, bu imkansız adamı tavlayacaktır üstelik bir de bunu Erkekleri Tavlama Günlüğü adı ile oldukça ünlü Fame dergisinde yayınlatacaktır. Fikir, hemen kabul edilir tabi.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki kitaptaki dram içeren yerlerde gözlerimin dolduğunu itiraf ediyorum. Yazar o kısımları yazmakta çok başarılı olmuş, bence sırf dram üzerinde yazacağı bir kitap oldukça etkileyici olur. Bunun dışında Kızıl’ın Ateş ile karşılaşmaya çalışma stratejilerini okurken bir hayli eğlendim. Girdiği hallerde nasıl güldüğümü saymıyorum bile. Kitabın dilini oldukça akıcı buldum kısa sürede bitirdim. Ama kurgu konusunda eksiklikleri bulunduğunu düşünüyorum. Aslında kurgu da değil, daha çok kitapta dönen olayların çok fazla olması, neredeyse hepsinin birbirleriyle bağlantılı olması ve benim karakterlerde daha doğrusu özellikle Ateş’te eksik bulduğum kısımlar. 
Misal Ateş’i gözümde oldukça etkileyici olarak canlandırabiliyorum ama kitapta kendinden bahsedilen şekli ile değil. Okurken normal bir insanmış gibi geliyordu bana ama aslında kendisi oldukça zengin bir iş adamı fakat davranışları o tarzda değildi. Soğuktu, sertti yeri geldiğinde eğlenceli bir adamdı ama gözümde hiç de tarif edildiği gibi ulaşılması zor bir iş adamı imajı canlanmadı.

İkinci olarak tesadüfler. Bana biraz abartı geldi çünkü her şeyin altından her şey çıktı ve bunları birleştiren hep Kızıl oldu. Kitapta çok çok fazla olay vardı ve bu kitabın adından uzaklaşmamıza neden oldu. Ayrıca sonlara doğru da bayağı bir yığılma olmuş. Ne bileyim, bu kadar fazla entrikanın hep Kızıl sayesinde açığa çıkması bana tuhaf geldi. Neredeyse herkes meğerse eninde sonunda tanıyorlardı birbirlerini kitapta. Ayrıca, Kızıl’ın ailesine ne kadar sinir oldum anlatamam. Gerekçeleri kadar, psikolojileri de normal değil özellikle annesinin en kısa zamanda bir psikolog ile görüşmesi lazım.
Yazar kendini geliştirmeye devam ederse vaat edeceği güzel şeyler var. Özellikle Wattpad’den çıkan kitapları takip eden biri iseniz oldukça beğeneceğinizi düşünüyorum.



KİTAP TANITIMI : 

Bir dergi yazarı olan Kızıl, “Ben de varım. Ben de bu dünyadayım. İyiyim, yetenekliyim, güzelim. Eğer başarırsam beni de sevebilirsiniz,” diyor.   Amacı ülkenin en büyük holdinginin sahibi Ateş’i tavlayabilmek.   Onu tavlayacak ve gizli bir kimlikle başından geçenleri dergi okurlarına sunacak ama bu gizli macerada sınanmanın en büyüğünü kendisi yaşayacaktır.   Erkekleri Tavlama Günlüğü, bir kadının kendi kendini yeniden var edişinin hikâyesini anlatıyor. Kızıl'ın varoluş kavramını bir erkeği tavlama üzerinden tanımlamasının ve sınavının heyecanını keyifle okuyacaksınız.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder