KCBT 32. Blog Turu | Caraval | Stephanie Garber | Kitap Yorumu



Uzun zamandır Blog turlarına ara vermiştim. Kitap Canavarlı ile güzel bir turun kitabı ile geri döndüm. Ben okurken oldukça keyif aldım. Sizin de keyif alacağınızı düşünüyorum.



Scarlett, küçük yaşlardan itibaren Caraval ustası Legend'e onu adasına davet eden mektuplar yazar. Tabi mektuplarına hiçbir şekilde cevap gelmez. Ta ki, nişanlandığı ve yakında evleneceği güne dek. Caraval ustası nişanlısını, kendisini ve Scarlett'in benim okurken bayağı bir gıcık kaptığım kız kardeşi Tella'yı özel olarak adasındaki gösterisine davet eder. Ana karakterimizin aslında bu gösteriye gitme niyeti yoktur her ne kadar bunu çok istese de. Ama kız kardeşi ve onu birlikte bastığı Julian'ın düşüncesi farklıdır. Kendini onların oyunları sonucunda Caraval Ustası'nın adasında bulan Scarlett Lengend'in yarışmasına katılmak zorunda kalır. Yoksa, kendisi için oldukça değerli birisini kaybedecektir.

Caraval, yurt dışı yorumları, kapağı ve elbette konusu itibariyle oldukça dikkatimi çeken bir kitap olmuştu. Beklentime değdiğini söyleyebilirim. Kitabın sonunda bayağı bir ters köşe oldum. Kitabın anlatıcısı da Scarlett olduğu için bir tek onun hakkında düşüncelere sahipsiniz diğerlerinin amaçlarının ne olduğunu anlayamıyorsunuz bile. Aslında kitabı beğenmeme rağmen bir çok karakteri sevmedim. Öhöm Legend hariç tabi ki. Ve Donatella ise Allah düşmanımın başına vermesin böyle kardeş diyebileceğim biri oldu. Zoru neymiş acaba rahat mı batmış? Kitabın baş erkek karakteri diyebileceğimiz Julian hakkında ise düşüncelerim belirsiz. Ben kitapta aşktan ziyade macera ve gizemin göz önünde bulundurulmasını tercih ediyorum. Aşk kısmını ön plana çıkarsaydım hayal kırıklığına uğrardım. Okuyacaksanız sizinde böyle yapmanızı tavsiye ederim. Çünkü nedense bir iki kısım haricinde öyle aman aman bir elektrik yoktu aralarında.

Ön kapak da yer alan 'Unutma, bu yalnızca bir oyun.' Sözünü sonuna kadar aklınızda tutun, ben bir ara tutmadım ve kitabın sonuna geldiğimdeki yüz ifademi tahmin falan etmenizi istemiyorum : ))

Kitap Tanıtımı

Caraval’a hoş geldiniz! Burada duyduğunuz ya da gördüğünüz hiçbir şey gerçekle karşılaştırılamaz. Bu yalnızca bir oyun ya da gösteriden çok daha fazlası. Caraval, bu dünyada bulabileceğiniz, sihre en yakın şey. Çocukken Scarlett, büyükannesinin anlattığı Caraval’ın sihirli öykülerine inanırdı ama büyüdükçe,o masalları ardında bıraktı. Yine de annesi kendisini ve kız kardeşi Tella’yı terkedip, onları zalim babasıyla bıraktığında, Caraval Ustası Legend’a mektuplar yazarak onu ve sanatkârlarını adalarına çağırdı ama bir türlü cevap alamadı. Ta ki yedi yıl sonra, düğün gününden çok kısa süre önce, Legend’dan bir davetiye alana kadar. Özgürlük. Seçenekler. Mucize. Sihir. Caraval’daki oyuna katılır ve tek dilek hakkını kazanabilirse belki de bunların hepsine sahip olabilirdi. Ama korkuyordu Stella. Caraval hayal mi, gerçek mi?

















Yorumlar