Bir Çapkını Baştan Çıkarmanın Dokuz Yolu (Love By Numbers #1) Sarah Maclean | Kitap Yorumu

Bir Çapkını Baştan Çıkarmanın Dokuz Yolu oldukça eğlenceli bir anlatıma sahipti, beklentimden fazlasını aldığımı söyleyebilirim. Yazarın daha önce İntikam Ateşi kitabını okumuştum fakat sıralama olarak bu seri daha önde diyebilirim. Ki o kitap da gayet güzeldi seri ile bağlantısını öğrendikten sonra ise ayrı bir tadından yenmez olacak tekrardan okurken.


Leydi Culpurnia, artık evde kalmış bir kız kurusudur. Toplumun ona dayattığı biçimde balolarda ve davetlerde hep bir köşede oturur, arzuları o yönde olmasa bile. Uzun süre bu bastırılmışlık ile yaşar ta ki kız kardeşinin nişanlısı ile konuşmasına kulak misafiri olana dek. Yanlış anlamayın tamamıyla iyi niyetli bir konuşma ama Callie kendisi hakkındaki gerçeklerin yavaş yavaş farkına varır ve sarsılmaz duvarlarının dışına çıkmaya karar verir. Kimsenin haberi olmadan tabi, çünkü sosyete arasında ailesinin çok iyi bir itibarı vardır. Ve kendine bir liste hazırlar. Erkeklere özel bir kulüp de kumar oynamaktan düelloya katılmaya kadar dokuz madde arasında ilk maddesini, tutkuyla öpüşmeyi gerçekleştirmek için ise tam on yıldır aşık olduğu Ralston Markisi’ni seçer.

İkisi arasındaki tutkuyu okumak çok eğlenceliydi. Özellikle Ralston ne olduğunu anlamadığı hisleri ile saçma sapan işler yaparken. İddialara girmek mi dersiniz, kızımıza eşlik ettiği yerler mi… Hislerini anlayamamasını ya da anlamamak istemesini mantıklı buluyorum anneleri sağ olsun karakterlerimize yeteri kadar acı vermiş, evet karakterlerimiz diyorum çünkü markimizin kendi kadar muhteşem olmasa da ayrı bir çekiciliği olan ikiz erkek kardeşi var. Bir de üstüne uzak diyarlardan bilinmeyen bir kız kardeş eklenince ortaya çıkan karmaşayı siz düşünün demiyorum çünkü öyle saçma işlere kalkışmadılar. Neyse ki kendisi cadalozun teki değildi aksine oldukça muhteşem bir karakter olmuş üçüncü kitap onun, şimdiden sabırsızlanıyorum okumak için. 

Callie kesinlikle sıkıcı bir karakter değildi. Ralston ile aralarında oluşturulan kimyayı çok beğendim, kitap adeta aktı tek bir anında bile sıkılmadım. Çeviri de de bir sorun olmayınca tadından yenmedi anlayacağınız. Türün sevenine sevmeyenine tavsiyemdir.

Kitap Tanıtımı

Leydiler düelloya katılmazlar,puro içmezler, erkeklere özel bir kulüpte kumar oynamazlar. Ancak söz konusu kişi, Leydi Calpurnia Hartwell olduğunda durum biraz değişir.

Kendini gösterişsiz, basit, sade ve kilolu bulan Leydi Calpurnia Hartwell, her zaman kurallara uyan, sosyetede itibarı yüksek bir leydidir. Aşka inanır ve küçüklüğünden beri beyaz atlı prensini bekler. Ancak artık yirmi sekiz yaşına girmiştir ve beklemekle geçirdiği yıllardan sonra, etrafındakiler tarafından evde kalmış kız kurusu damgası yemeye başlamıştır.

Bir gün hissettikleri canına tak eder ve “hayatını yaşamaya” karar verir. Leydilerin yapmasına hoş gözle bakılmayan, tehlikeli bir yapılacaklar listesi hazırlar. Bu listedekileri gerçekleştirirken on yıl önce kalbini çalan, çapkınlığıyla ünlü ve günah kadar çekici Ralston Markisi’yle yolları kesişir.

Leydi Calpurnia dikkatli olmazsa en önemli yasağı çiğneyecektir: Karşılıksız bir aşka umutsuzca kapılmak…

Yorumlar

  1. Historicalcilerin oldukça sevdği, benimse katlanamadığım 2 yazar var: Judith ve Sarah. Sarah'ın karakterlerinde bocalıyorum. Kimisini sevdim -Duncan-, kimisine tahammül edemedim -Bourne-. Hele Chase'in gerçek kimliğini öğrenince resmen aptal yerine konduğumu hissettim, ironiktir ki kendisinin gerçekten içime sinen tek kitabı da Chase'in hikayesiydi :D

    Şu kitaba bakayım dedim, 2 sayfa sonra bilgisayarımdan sildim kitabı. Sonrasında güzelleştiğini duymuş olsam da Chase'i de hala unutamamış biri olarak oradan kaybetti beni. Kitaplarını görünce bir burun kıvırdığım doğrudur :D

    Fakat Nemesis'in tek takdir ettiğim yönü de kendisidir. Herhalde yayın evinin düzgün olarak çıkardığı tek yazar kendisidir. Umarım sonraki seride de buna devam ederler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer yayın evleri özellikle historical konusunda Nemesis'in sarah hakkındaki tutumunu örnek alsınlar bence. Ben yazarın bir tek intikam ateşini okudum bir de bunu ama hayır yani keşke önce bu seriyi çıkarsalarmış sonuçta tarih olarak önde ve chase hakkındaki şeyi öğrendiğimde çok şaşırdım bir an kitabı yok sanmıştım :D ama ben o ters köşeyi bayağı komik bulacağım gibi şöyle düşünüyorum biz de kandık ama kitaptaki Londra'da kandı o işe :D
      Judith'de garip bir şey var benim açımdan başkası yazsa sevmem herhalde o kitapları ama ne bileyim kadına ölüp bitiyorum :D :D

      Sil

Yorum Gönder